تبلیغات
کانون وکلای جوان ایران - نقش روابط عمومی در شناسایی مخاطبان و اطلاع رسانی به موقع

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی كشور تاكید كرد
                                        رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی كشور گفت: روابط عمومی ها می توانند با مخاطب شناسی دقیق، اطلاع رسانی به موقع و انعكاس مناسب اخبار نقشی موثر در ارتقای كیفی عملكرد سازمان های تابعه خود داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی كشور، غلامحسین اسماعیلی در جمع مسولان روابط عمومی تصریح كرد: روابط عمومی باید مخاطب شناسی نموده و با تفكیك و طبقه بندی مخاطبین، اطلاعات مورد نیاز آنان را ارایه دهد.
وی افزود: علاوه بر افكار عمومی و دستگاه های مافوق نظارتی، مدیران مجموعه هم از مخاطبین روابط عمومی هستند كه باید نقاط ضعف و نارسایی ها به مدیریت منعكس شود تا نسبت به اصلاح آن اقدام شود.
رئیس سازمان زندان ها با انتقاد از اطلاع رسانی یكطرفه روابط عمومی ها بدون دریافت بازخورد گفت: باید با داشتن نگاهی جامع نگر كانال های ارتباطی متقابل و دو سویه ایجاد شود، دریافت بازخورد درخصوص اینكه دیگران در مورد مجموعه چه می گویند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: روابط عمومی ها از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند و همانند چشم، گوش و زبان بر كاركرد و خروجی یك سازمان تاثیرگذار هستند از این رو باید مورد توجه قرار گیرند.
اسماعیلی جمع آوری اطلاعات در خصوص ذهنیت های موجود در اجتماع كه فرصت بروز پیدا نكرده اند را از دیگر كاركردهای روابط عمومی توصیف كرد كه باید از طریق نیاز سنجی تحقق یابد.
رئیس سازمان زندان ها با اشاره به تلاش هایی كه در جهت تقویت و توسعه روابط عمومی صورت گرفته است گفت: هرچند این تلاشها در آینده نتیجه خواهد داد اما بدین معنی نیست كه با امكانات موجود حداكثر بهره برداری نشود. وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال همت مضاعف و كار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری بر تلاش روز افزون با توجه به امكانات موجود تاكید كرد.
غیاثی، مدیر كل دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان ها با بیان اینكه روابط عمومی آینه تمام نمای دستگاه شناخته می شود، سرمایه گذاری برای تقویت و توسعه آن را ضروری و با اهمیت خواند.
مدیر انجمن روابط عمومی های كشور نیز در این نشست با ارائه مطالبی در خصوص شان و جایگاه روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی می تواند با نگاه مثبت، افكار و دیدگاه های مورد نظر سازمان را منعكس نموده و با انعكاس درست از عملكرد به افكار عمومی، تعامل برقرار نماید.كاظمی با اشاره به برگزاری سمیناری در سال ۱۳۶۳كه مصوبات آن به تایید سران سه قوه وقت رسید گفت: الزام وجود روابط عمومی زیر نظر عالی ترین مقام دستگاه وحضور مسول روابط عمومی در تمام شوراهای سازمان بدون حق رای نشانگر جایگاه مهم روابط عمومی است.
وی افزود: روابط عمومی سخنگوی سازمان است و باید اطلاعات مورد نیاز در اختیارآن قرار گیرد. روابط عمومی تجهیز یافته و با امكانات می تواند با رفتار مناسب و با آینده نگری سازمان را از بحران های در پیش رو آگاه و آماده نماید.مدیر انجمن روابط عمومی های كشور در پایان سخنان خود به رئیس سازمان پیشنهاد كرد تلاش نماید تا برخی ازمدیران واحدهای استانی را به توجه واهمیت بیشتر جایگاه روابط عمومی ترغیب نماید و تلاش نمایند تا آموزشهای تخصصی ویژه روابط عمومی زندانها به مسولین روابط عمومی ارایه شود.
در پایان این نشست پور نبی مدیر كل حوزه ریاست و روابط عمومی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی از مدیر كل دفتر آموزش و پژوهش و همكارانش در اجرای دوره آموزشی و اساتید تشكر كرد.
وی در پاسخ به سوال یكی از مسولین روابط عمومی مبنی بر هماهنگی با سازمان در خصوص برنامه های مصاحبه و بازدید از زندانها و تهیه فیلم و مشكلات ناشی از آن گفت: این هماهنگی باید صورت پذیرد، در این راستا سازمان با هماهنگی قوه قضائیه در كوتاه ترین زمان اقدام می كند و تاكنون به هیچ استانی پاسخ منفی داده نشده است.

روزنامه ماوی

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر